https://www.e-sigaret-roermond.nl/nieuwe klanten.html

WETTELIJKE LEEFTIJDSCHECK VOOR NIEUWE KLANTEN
U begrijpt dat er een duidelijk verschil bestaat bij het uitvoeren van een leeftijdscheck voor het aankopen van 18 + artikelen in een fysieke winkel en online: Kopen in onze "fysieke "winkel : wij kunnen in één oogopslag zien of de klant meerderjarig is en bij twijfel dient men zich te legitimeren. Kopen in onze "online "winkel : er is geen visueel contact dus wij kunnen niet zien of u meerderjarig bent * Bent u een nieuwe klant bij E-Sigaret-Roermond en koopt u online dan zijn er 2 mogelijkheden: A. U kiest voor de verzendmethode " Afhalen Postagentschap + Leeftijdscheck " B. U stuurt ons een kopie van uw ID waarbij u uiteraard uw BSN nummer onzichtbaar mag maken. Als u voor optie B kiest zijn er 3 manieren waarop u uw kopie ID aan ons toe kunt sturen: U maakt een foto met uw mobiele telefoon en mailt de foto als reply op de door u ontvangen bestelbevestiging U stuurt de foto van uw ID naar ons speciale WhatsApp telefoonnummer voor ID checks : 06 851 87 400 U scant uw ID of maakt hiervan een foto en mailt deze aan: info@e-sigaret-roermond.nl * ID CHECK IS SLECHTS ÉÉNMALIG. Bij volgende bestellingen hoeft u dit niet meer te doen. Voldoet u niet aan de ID check dan kunnen wij uw bestelling helaas niet uitvoeren. * Uitzondering is : betalingen via PAYPAL. ( voor een Paypal account moet u minimaal 18 jaar zijn, deze informatie is voor ons voldoende waardoor een ID Check onnodig is ) * ID Check geldt niet voor losse 18650 en 26650 batterijen en universele batterij opladers omdat deze uiteraard ook voor andere doeleinden dan het dampen gebruikt kunnen worden. OVER NIX De NIX18-campagne is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en een groot aantal partners (Koninklijke Horeca Nederland, KWF kankerbestrijding, Longfonds, Trimbos-instituut, NOC*NSF, supermarkten verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, GGD GHOR Nederland, GGD’en, Thuiswinkel.org, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit en de ministeries van Veiligheid en Justitie ). Doel van de campagne is het versterken van de sociale norm ‘niet drinken en roken tot je 18e‘. De campagne richt zich op de hele samenleving, meer in het bijzonder de omgeving van jongeren. Iedereen zou het normaal moeten gaan vinden als jongeren voor hun 18e niet roken of drinken. Wat kan helpen om de sociale norm te ondersteunen is dat per 1 januari 2014 de Drank- en Horecawet en de Tabakswet zijn gewijzigd. Per 1 januari 2014 mag aan jongeren onder de 18 geen alcohol of tabak meer worden verkocht. Ook mogen jongeren tot hun 18e geen alcohol bij zich hebben in het openbaar (bijvoorbeeld op straat, in de kroeg, op een station). Aanvullend aan deze sociale normcampagne richten partners als het Trimbos-instituut en de ’ GGD’ en zich met hun 1-op-1 activiteiten direct op opvoeders en hun kinderen. Om hen te stimuleren en te helpen het gewenste gedrag in praktijk te brengen,namelijk: het maken van de NIX-afspaak. Een afspraak om niet te roken en niet te drinken tot je 18e.
 Op Rijksoverheid.nl staat meer informatie over de wetswijziging. © E-Sigaret-Roermond: NIX18 | Leeftijdscheck |

Reacties

Populaire posts van deze blog

TABAKSSPECIAALZAAK e-Sigaret-Roermond